top of page

FOTOSERIES

Ik heb me gespecialiseerd in het maken van fotografische typologieën, fotoseries waarbij de foto's steeds op dezelfde manier gemaakt zijn. De kracht van herhaling speelt hierbij een grote rol, één beeld op zich vertelt namelijk niet zo veel. Door beelden samen te voegen, krijgt het onderwerp een betekenis. Daardoor wordt de nadruk gelegd op de verschillen binnen één thema. Een constante werkwijze is hierbij cruciaal.

​​

Mijn werk kenmerkt zich door het verbeelden van menselijk gedrag, waar kijkers herkenning in vinden. Deze series kun je commercieel of redactioneel inzetten bij bijvoorbeeld magazines als rubriek of als campagnemateriaal.​

​

Enkele voorbeelden:

​​

livestream.JPG

DE LIVESTREAM    -    De redactie van het magazine Tijdgeest van de krant Trouw benaderde mij om een actueel onderwerp in beeld te brengen. Het zou verspreid over 13 weken als beeldspread in het magazine komen. Het werk moest per beeld interessant zijn, maar ook als terugkerend item met overkoepelend onderwerp. Deze opdracht werd mij gegeven tijdens de coronapandemie, toen veel mensen noodgedwongen over moesten gaan op het opnemen van livestreams. Ik wilde daarom verschillende livestreams verzamelen, waarbij je als kijker mee kon kijken achter de schermen van de zelfgebouwde settingen. 

png 1600.png

EEN DAGJE...      Deze fotoserie met vakantiegangers op de Brouwersdam roept veel herkenning op bij campergebruikers. Als onderdeel van een beeldspread zorgt het voor een luchtige afwisseling binnen het magazine Zomertijd (het zomer magazine van Trouw). Het zou ook heel goed werken op de website van bijvoorbeeld een camperverkoper of in de Kampioen.

​

knippieknippie.JPG

SHOPPEN EN PROPPEN is werk gemaakt op eigen initiatief dat uiteindelijk in het personeelsblad van IKEA terecht is gekomen.  Het zou ook erg passend zijn als campagnemateriaal voor het aanprijzen van de aanhanger-service van de meubelwinkel.

ansichtkaart2.jpg

OPSLAG VERLIEFD gaat over wat mensen met een bepaalde ruimte doen, in dit geval de garagebox. De vraag was: Wat doen mensen met hun garagebox nu er veelal geen auto meer in wordt geparkeerd? (waar de garage oorspronkelijk voor gebouwd is).

​

Dit project resulteerde in een prachtig koffietafelboek, die opgenomen is in o.a. de collectie van de Nationale bibliotheek en het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam.

Niezen1-7.jpg

GEZONDHEID! Hoe zien mensen eruit als ze niezen? Een simpel idee met een minder simpele uitwerking, maar wel een bijzonder resultaat. Zo zie je dat je op heel veel verschillende manieren een serie kan gebruiken om bepaalde vragen helder te maken. 

mockup transparant.png

Mijn Interesse in een fotoserie of een keer samen vrijblijvend de mogelijkheden bespreken?  

​

​​

bottom of page